Administratie
Een overzichtelijke en goed georganiseerde administratie is de basis voor snel inzicht in uw financiële situatie, en dat is cruciaal voor het succes van uw onderneming.
Daarnaast moet uw administratie voldoen aan de specifieke eisen binnen uw branche én aan de wetgeving. Wij vinden een solide administratie erg belangrijk. Daarom verzorgen wij deze graag voor u en rapporteren we uw resultaten maandelijks of per kwartaal. Niet achteraf, maar met direct inzicht in uw cijfers!
We helpen u graag bij het opzetten of bijwerken van uw financiële administratie. Of we werken samen in de cloud. U scant of boekt zelf uw verkoop- en inkoopfacturen en banktransacties—wat voor u het makkelijkst is. Wij zorgen voor naadloze koppelingen met uw bank en administratiesysteem.
Nieuwe pseudo-eindheffing voor zakelijke auto’s met verbrandingsmotor vanaf 2027
De regering is van plan om per 1 januari 2027 een pseudo-eindheffing van 12% in te voeren over de cataloguswaarde van nieuwe zakelijke personenauto’s met een verbrandingsmotor (fossiele auto’s). Deze heffing moet door de werkgever worden afgedragen via de loonaangifte. Hieronder leest u de belangrijkste aandachtspunten.
Vervalt de eigen woning-aftrek in 2031?
Vanaf 1 januari 2031 vervalt voor een grote groep Nederlandse huiseigenaren de hypotheekrenteaftrek, een fiscale regeling die sinds 2001 aan een maximale looptijd van 30 jaar is gebonden. Vooral mensen met een (deels) aflossingsvrije hypotheek van vóór 2001 worden hierdoor geraakt.
Fietsplan voor Werknemers: Fiscale Aspecten, Maximale Aankoopprijs en btw-effecten
Onder de huidige wetgeving kan een werkgever op verschillende manieren een fiets faciliteren: door de fiets te verstrekken, vergoeden of ter beschikking te stellen (de zogenaamde fiets van de zaak). De meest populaire optie is de fiets van de zaak, waarbij de fiets eigendom blijft van de werkgever en de werknemer deze mag gebruiken voor woon-werkverkeer én privé.


