Administratie

Een goed opgezette en heldere administratie is de basis en leidt tot snel inzicht in uw financiële situatie, hetgeen van levensbelang is voor de toekomst van uw onderneming.

Bovendien moet uw administratie gevoerd worden naar de voor uw branche specifieke en wettelijke eisen. Wij hechten veel waarde aan een goed opgezette administratie. Deze administratie voeren wij graag voor u uit, we rapporteren u elke maand of elk kwartaal uw resultaten. Niet een jaar erna, maar direct inzicht in uw resultaten!

Wij ondersteunen u graag bij het opzetten van of het inboeken van uw financiële administratie. Of we werken samen in de cloud. U scant, of u boekt uw verkoopfacturen, of uw inkoopfacturen, uw bank. U zegt het maar. Koppelingen met uw bank en administratie, we regelen dit graag voor u.

Bedrijven die opdrachtnemers inhuren met een modelovereenkomst op basis van vrije vervanging, moeten de arbeidsrelatie opnieuw tegen het licht houden. De Belastingdienst trekt goedgekeurde modelovereenkomsten met ingang van 1 januari komend jaar in.

Bedrijven die opdrachtnemers inhuren met een modelovereenkomst op basis van vrije vervanging, moeten de arbeidsrelatie opnieuw tegen het licht houden. De Belastingdienst trekt goedgekeurde modelovereenkomsten met ingang van 1 januari komend jaar in.

De fiscus trekt de overeenkomsten in naar aanleiding van het oordeel van de Hoge Raad in de Deliveroo-zaak dat er bij vrije vervanging sprake kan zijn van werken in dienstbetrekking.

Lees meer
Toevoeging aan Fiscale oudedagsreserve (FOR) vanaf 2023 niet meer mogelijk

Toevoeging aan Fiscale oudedagsreserve (FOR) vanaf 2023 niet meer mogelijk

Voor de jaren tot en met 2022 kunnen ondernemers jaarlijks een percentage van hun winst aftrekken (2022: 9,44% met een maximum van € 9.632). Dit bedrag wordt toegevoegd aan de Fiscale oudedagsreserve, meestal afgekort tot FOR. Overigens is deze benaming misleidend omdat helemaal geen pensioenvoorziening wordt opgebouwd.

Lees meer